وبلاگ

مدیریت وبلاگ

راهنمای تعمیر چشمک زدن تلویزیون سونی

ایجاد:
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

چشمک زدن تلویزیون سونی (چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون سونی) نشان دهنده خرابی و راهنمای تعمیر تلویزیون سونی است. در ادامه همراه با متخصصین تعمیر تلویزیون سیما تعمیر دلیل چشمک زدن تلویزیون سونی و روش‌های تعمیر در ایرادهای مختلف را بررسی میکنیم.
یکی از تفاوت ها و نقاط برتری تلویزیون های سونی بر محصولات سایر برندها در بخش خدمات پس از فروش و تعمیر تلویزیون، وجود عیب یاب داخلی در آنهاست. در صورت بروز هرگونه مشکل و معیوب شدن قطعات داخلی در تلویزیون های سونی، سیستم عیب یاب داخلی دستگاه فعال شده و تلویزیون را خاموش میکند. بعد از خاموش شدن تلویزیون سونی، لامپ پاور جلوی دستگاه شروع به چشمک زدن به رنگ قرمز می کند. این چشمک زدن تلویزیون سونی دارای تعداد مشخص در یک ثابت زمانی است و تکرار می شود و تعداد چشمک ها محدوده ایراد و قطعه معیوب تلویزیون را مشخص می کند.
به بیان ساده تلویزیون‌های سونی دارای سیستم عیب یاب داخلی هستند. وقتی یکی از قسمت های تلویزیون دچار مشکل می شود این سیستم فعال شده و تلویزیون را خاموش می‌کند. لامپ پاور جلوی تلویزیون شروع به چشمک زدن ( به رنگ قرمز) می کند و یک تعداد ثابت را پشت سرهم تکرار می کند. مثلا 5 بار چشمک می زند و یک مکث 2 ثانیه ای می کند و دوباره همان 5 بار را تکرار می کند. این تعداد مشخص کننده محل و محدوده ایراد دستگاه است تا به پروسه تعمیر تلویزیون سونی کمک کند.
تعداد چشمک زدن تلویزیون سونی در مدل های مختلف بین 2 چشمک تا 22 چشمک متغیر است. تعدادی از آنها در مدل های مختلف مشترک است اما در هر مدل باید به نقشه فنی همان مدل مراجعه کرد. در ابتدای سرویس منوال و نقشه فنی هر دستگاه که در اختیار بخش خدمات پس از فروش قرار می گیرد تعداد این چشمک ها و ایراد مرتبط با آنها در یک جدول توضیح داده شده است. و باید در هر پروژه تعمیر تلویزیون سونی با ایراد و تعداد چشمک دستگاه مطابقت داده شود.

مثلا تعداد 5 چشمک در عموم تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی سونی نشانگر ایجاد خرابی در برد تی کان و پنل تلویزیون است. همچنین میتوان به تعداد 2 چشمک تلویزیون سونی اشاره کرد که در اکثر تلویزیون های سونی نشان دهنده خرابی برد پاور تلویزیون است.
روش استاندارد برای عیب یابی تلویزیون سونی با استفاده از راهنمای چشمک زدن تلویزیون سامسونگ که احتمال خطا را به کمترین حد ممکن کاهش می دهد تطابق تعداد چشمک ها با نقشه فنی دستگاه است.
دلیل چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون سونی کمک به پروسه تعمیر تلویزیون از مشاوره تا تعمیر تلویزیون است. در عموم موارد سیستم عیب یابی کمک زیادی به تعمیر تلویزیون سونی می کند. هر چند سیستم عیب یابی تلویزیون سونی در اغلب موارد ایراد دستگاه را درست تشخیص میدهد اما مواقعی هم هست که سیستم عیب یاب اشتباه میکند و محل ایراد را در بخش دیگری اعلام می کند در حالیکه تمام قطعات آن بخش سالم هستند. در این حالت بدلیل عدم روشن ماندن دستگاه و ندیدن ظاهر ایراد تعمیرتلویزیون سونی پیچیده و سخت می شود.
جدول عیب یابی تلویزیون سونی

جدول عیب یابی تلویزیون سونی شامل مجموعه ایرادها و معایبی است که ممکن است در تلویزیون شما ایجاد شود. مثل خرابی برد پاور و یا خرابی بک لایت تلویزیون. بخش اول جدول عیب یابی تلویزیون سونی شامل تعداد چشمک ها است. در عموم تلویزیون های ال ای دی جدید سونی این تعداد بین 2 تا 8 چشمک متغیر است.
بخش دیگر جدول عیب یابی در تلویزیون سونی شمارنده چشمک است. این شمارنده هر بار که تلویزیون چشمک میزند تعداد آن را شمارش میکند. در حالت عادی این عدد 0 است. جدول عیب یابی تلویزیون سونی علاوه بر نقشه فنی دستگاه، از طریق خود تلویزیون هم قابل دسترسی است. برای دسترسی به جدول یا همان منوی عیب یابی تلویزیون سونی باید به روش زیر عمل کنید :
تلویزیون را استندبای کنید یعنی با کنترل خاموش کنید. سپس کلید های زیر را روی کنترل تلویزیون به صورت پشت سر هم فشار دهید :
DISPLAY – 5 – (+VOLUME) – POWER ON
اگر عملیات را به درستی انجام داده باشید تلویزیون سونی شما روشن شده و منوی عیب یابی نمایش داده خواهد شد. برای خارج شدن از منوی عیب یابی باید کلید (HOME) را فشار دهید. در مدل‌های قدیمی تلویزیون سونی برای خارج شدن از منوی عیب یابی باید تلویزیون را خاموش کرده و بعد از چند دقیقه روشن کنید.

جهت تعمیر تلویزیون هوشمند خود انواع برند های سامسونگ، ال جی، سونی، پاناسونیک ، تی سی ال و غیره با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:
تعمیرگاه مرکزی آماده ارائه خدمات به شما می باشد
شماره تماس : 09146556540
تلفن دفتر: 04135595771
همچنین میتوانید از طریق واتساپ و تلگرام با ما در ارتباط باشید.
آدرس: چهارراه منصور، برج ابریشم، روبروی بانک توسعه تعاون، تعمیر و فروش تلویزیون سیما تبریز

برچسب ها:



پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×

پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×