وبلاگ

مدیریت وبلاگ

متداول ترین ایرادات تلویزیون سونی وتعمیرات چشمک زدن سونی

ایجاد:
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

2 بار چشمک زدن تلویزیون سونی

در عموم مدل های تلویزیون سونی مشخص کننده ایراد در برد پاور دستگاه است. 2 چشمک در تلویزیون سونی و در راهنمای نقشه فنی دستگاه بعنوان نشان دهنده خرابی main power در نظر گرفته شده است. معمولا وقتی یکی از ولتازهای خروجی برد پاور (بجز ولتاژ استندبای) قطع می‌شود 2 بار چشمک زدن تلویزیون سونی ظاهر می‌شود.
در تلویزیون های ال سی دی سونی و برخی از مدل های ال ای دی برد پاور به صورت مجزا و داخلی وجود دارد. در بعضی از مدل‌های ال ای دی سونی مانند مدل w سونی از آداپتور خارجی بعنوان بخش تغذیه دستگاه استفاده شده است.

3 بار چشمک زدن تلویزیون سونی

برد پاور و مین برد بیشترین موارد خرابی در تعداد سه چشمک هستند. البته اگر نگاهی به آمار تعمیرات تلویزیون سونی بیندازیم 3 بار چشمک زدن تلویزیون سونی بیشتر مربوط به خرابی مین برد است اما تجربه به همه تعمیرکاران تلویزیون می‌آموزد که هیچ گاه صرفا به تعداد چشمک ها توجه نکنند و عیب یابی دقیق را همراه آن به کار ببرند.

4 بار چشمک زدن تلویزیون سونی

چهار چشمک در تعداد محدودی از مدل‌های تلویزیون سونی بکار رفته است. برد درایور بخش بک لایت که با نام LD Board شناخته می شود و مین برد تلویزیون مخصوصا در بخش نرم افزاری بیشترین موارد خرابی در تعداد 4 چشمک را شامل می شود.
4 بار چشمک زدن تلویزیون سونی در همه مدل ها استفاده نشده و معمولا این شاخص در مدل هایی به کار رفته است که بخش تغذیه و راه‌انداز بک لایت به صورت جداگانه و با نام LD Board وجود داشته باشد.

5 بار چشمک زدن تلویزیون سونی

5 چشمک را باید عمومی ترین تعداد چشمک در تلویزیون های سونی دانست. 5 پشمک در عموم تلویزیون‌های ال سی دی و ال ای دی سونی بعلت ایجاد خرابی در برد تی کان و پنل تلویزیون [صفحه نمایش] ایجاد می شود.
سونی از ابتدای شکل گیری عیب یاب داخلی تلویزیون های خود از 5 چشمک برای نمایش ایراد و خرابی در بخش نمایشگر تصویر استفاده کرده است. این بخش در تلویزیون های CRTو پروجکشن شامل برد RGB و لامپ تصویر و در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی شامل برد تی کان و صفحه نمایش تلویزیون یا همان لیکویید پنل است.
اصلی ترین دلیل ایجاد 5 چشمک در تلویزیون سونی ایجاد آبخوردگی پنل (صفحه نمایش) و آسیب دیدگی فلت های پنل (cof) و انتقال ایراد به برد t con دستگاه است.

6 بار چشمک زدن تلویزیون سونی

در عموم مدل های تلویزیون LCD و LED سونی 6 چشمک نشان دهنده ایجاد خرابی در بخش بک لایت تلویزیون است. در نوشته های دیگر به طور مفصل راجع به بک لایت و نقش آن در تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی توضیح داده ایم.
یکی از تفاوت تلویزیون سونی با سایر برندها مانند ال جی و سامسونگ که در بخش تعمیرات تلویزیون و مخصوصا ایراد بک لایت به طور برجسته‌تر به چشم می‌آید اینست که در تلویزیون های دیگر وقتی ایرادی ایجاد می شود مصرف کننده ایراد را به صورت عینی می بیند. اما در تلویزیون سونی با فعال شدن عیب یاب داخلی فقط چشمک زدن تلویزیون دیده می‌شود. مثلا وقتی بخش بک لایت تلویزیون آسیب می بیند بخشی از تصویر تلویزیون تاریک می شود و یا مثلا وقتی تصویر و یا صدا قطع شود این ایراد به صورت عینی قابل دیدن است. اما در تلویزیون های سونی هر ایراد با یک تعداد چشمک نمایش داده می شود و به همین دلیل عیب یابی در بخش تعمیر تلویزیون سونی اهمیت بسیار زیادی دارد.
بک لایت تلویزیون شامل دو بخش اصلی است :

لامپ های بک لایت

برد بک لایت

8 بار چشمک زدن تلویزیون سونی

هشت بار چشمک زدن در عموم تلویزیون های سونی برای نشان دادن ایراد در بخش تقویت صدا بکار رفته است، هر چند که به دلیل کیفیت عمومی تلویزیون های سونی در این بخش بسیار کم دیده می شود.

13 بار چشمک زدن تلویزیون سونی

13 چشمک در مدل های جدید تلویزیون سونی تقریبا حذف شده است و تنها در چند مدل از تلویزیون‌های ال سی دی سونی برای عیب یابی بکار رفته است. 13 چشمک در تلویزیون های ال سی دی سونی بعلت ایجاد خرابی در لامپ های فلورسنت بخش بک لایت مشاهده می شود.
تلویزیون سونی مدل X350 که یکی از مدل‌های شناخته شده در بین علاقمندان محصولات سونی محسوب می‌شود زمانی که در بخش بک لایت [لامپهای فلورسنت] دچار خرابی می‌شود 13 چشمک می‌زند.

منوی عیب یابی تلویزیون سونی

تلویزیون‌های سونی عموا دارای 2 سرویس مد (منوی مخفی) هستند. یکی از این منوها که به منوی عیب یابی معروف است در واقع حافظه سیستم عیب یابی داخلی تلویزیون است. منوی دیگر شامل اطلاعات و تنظیمات اصلی تلویزیون است که بعلت حساسیت بالا از دسترس کاربری عمومی خارج شده است.
منوی عیب یابی تلویزیون سونی شامل چند قسمت است : در بخش اول سمت چپ ابتدا ایرادهای مختلف تلویزیون بر اساس تقسیم‌بندی قطعات مشخص شده است و تعداد چشمک مربوط به آن در مقابل آن نوشته شده است. در مقابل هر ایراد یک شمارنده هم وجود دارد که در حالت عادی همه رقم‌های آن صفر است. زمانی که عیب یاب فعال و چشمک زدن تلویزیون سونی آغاز می شود این شمارنده تعداد دفعات چشمک زدن تلویزیون را مشخص می‌کند.
برای دسترسی به منوی عیب یابی تلویزیون سونی باید کلیدهای زیر را فشار دهید:
DISPLAY — 5 — (+ CHANNEL) — POWER ON

جهت تعمیر تلویزیون هوشمند خود انواع برند های سامسونگ، ال جی، سونی، پاناسونیک ، تی سی ال و غیره با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:
تعمیرگاه مرکزی آماده ارائه خدمات به شما می باشد
شماره تماس : 09140115002
تلفن دفتر: 04135595771
همچنین میتوانید از طریق واتساپ و تلگرام با ما در ارتباط باشید.
آدرس: چهارراه منصور، برج ابریشم، روبروی بانک توسعه تعاون، تعمیر و فروش تلویزیون سیما تبریز




پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×

پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×