وبلاگ

مدیریت وبلاگ

علت کم نور شدن صفحه تلویزیون سامسونگ، سونی و ال جی

توسط:
ایجاد:
۲۴ بهمن ۱۴۰۰

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام تماشای فیلم مورد علاقه تان ناگهان نور تلویزیون کم شده و همین موضوع باعث شود نتوانید آنطور که دوست دارید از تماشای فیلم لذت ببرید! علت کم نور شدن صفحه تلویزیون خیلی از مواقع به تنظیمات نور تلویزیون شما مربوط می شود و عموما مشکل فنی نیست. گاهی اوقات هم ممکن است با کم و زیاد شدن نور صفحه تلویزیون مواجه شوید که این مسئله معمولا مربوط به فعال شدن سنسور تشخیص نور محیط تلویزیون شما می باشد که به سادگی می توانید از طریق منوی تنظیم نور تلویزیون آن را غیر فعال نمایید. البته گاهی اوقات هم ممکن است علت کم شدن نور تصویر تلویزیون مربوط به مشکلات فنی از جمله پنل و خراب شدن بک لایت تلویزیون باشد.

لذا در این مقاله به بررسی علت کم شدن نور صفحه تلویزیون ال جی، سامسونگ و سونی می پردازیم و همچنین درباره علت کم و زیاد شدن نور تلویزیون صحبت خواهیم کرد و به راه کارهای مختلف برای رفع مشکل خواهیم پرداخت. در صورتی که شما هم با مشکل کم رنگ شدن نور تلویزیون مواجه شده اید، پیشنهاد می کنیم که حتما تا انتهای مقاله با ما همراه باشید، در صورتی که با استفاده از راه کارهای ارائه شده مشکل تلویزیون شما برطرف نشد، می توانید به سادگی درخواست تعمیرات تلویزیون خود را از طریق تماس تلفنی ثبت نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین تکنسین حرفه ای و با تجربه را جهت عیب یابی تلویزیون به محل شما اعزام نماییم.

علت کم نور شدن صفحه تلویزیون سامسونگ

رفع مشکل تیره شدن یا بررسی علت کم نور شدن صفحه تلویزیون سامسونگ معمولا از طریق تنظیمات تلویزیون می باشد و موارد اصلی که باید بررسی شوند شامل:

1) یکی از علت های کم و زیاد شدن نور تلویزیون سامسونگ به صورت خود به خودی، فعال بودن قابلیت تشخیص نور محیط است. عملکرد تشخیص نور محیط که در برخی از مدل های قدیمی سنسور ECO نیز گفته می شود، نور اتاق را اندازه گیری می کند و روشنایی صفحه را به طور خودکار تغییر می دهد تا مصرف برق کاهش یابد. صفحه نمایش تلویزیون در یک اتاق با نور زیاد، روشن تر و در یک اتاق تاریک، تیره تر خواهد شد.

روش خاموش یا روشن کردن این عملکرد بسته به مدل شما متفاوت خواهد بود

مدل های 2016 یا قدیمی تر

System> Eco Solution> Eco Sensor> On or Off

مدل های 2017 یا جدیدتر:

General > Ambient Light Detection > turn on or off

2) حالت نمایش تصویر تلویزیون خود را از طریق منو> تصویر> حالت تصویر بر روی حالتی که برای شما بهترین نور را فراهم می کند، تنظیم نمایید. همچنین می توانید سایر تنظیمات نور تلویزیون سامسونگ خود مانند نور زمینه، درخشندگی، روشنایی و غیره را از طریق همین منو تنظیم نمایید.

3) علت کم نور شدن صفحه تلویزیون سامسونگ می تواند ضعف قدرت سیگنال و کیفیت سیگنال دستگاه متصل باشد. برای بررسی مشکل اطلاعات سیگنال را بررسی کنید. برای این کار از طریق دکمه Home یا Menu وارد تنظیمات و مسیر زیر شوید:

Settings > Support > Self Diagnosis > Signal Information

4)  دستگاه های جانبی را یکی یکی تست کنید، اگر مشکل کم شدن نور تلویزیون سامسونگ شما فقط هنگام استفاده از یکی از دستگاه های جانبی اتفاق می افتد، پس مشکل از تلویزیون نیست. در این صورت کابل متصل به دستگاه مشکل دار را نیز بررسی کنید، آن را با یک کابل دیگر که از سالم بودن آن مطمئن هستید امتحان کنید. اگر مشکل برطرف شد پس ایراد از کابل است، در غیر این صورت خود دستگاه مشکل دارد.

5) تنظیمات تصویر تلویزیون خود را ریست نمایید و بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

اگر مشکل برطرف نشد، از طریق منو> پشتیبانی> خودعیب یابی، عیب یابی خودکار تلویزیون سامسونگ خود  را برای بررسی مشکلات بخش های مختلف مانند تصویر یا تنظیم مجدد اجرا کنید.

6) نرم افزار و سیستم عامل تلویزیون خود را بروز رسانی کنید.

اگر با انجام کارهای فوق، مشکل کم رنگ شدن نور تلویزیون برطرف نشد، می توانید درخواست تعمیرات تلویزیون سامسونگ خود را از طریق تماس تلفنی ثبت نمایید.

جهت تعمیر تلویزیون هوشمند خود انواع برند های سامسونگ، ال جی، سونی، پاناسونیک ، تی سی ال و غیره با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:
تعمیرگاه مرکزی آماده ارائه خدمات به شما می باشد
شماره تماس : 09140115002
تلفن دفتر: 04135595771
همچنین میتوانید از طریق واتساپ و تلگرام با ما در ارتباط باشید.
آدرس: چهارراه منصور، برج ابریشم، روبروی بانک توسعه تعاون، تعمیر و فروش تلویزیون سیما تبریز




پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×

پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×