وبلاگ

مدیریت وبلاگ

عمر تلويزيون هاي پلاسما بيشتر است يا تلويزيون هاي ال سي دي؟

توسط:
پسندیدم:
نپسندیدم:
ایجاد:
۲۴ خرداد ۱۳۹۹

عمر تلويزيون هاي پلاسما بيشتر است يا تلويزيون هاي ال سي دي؟
اگر نگران طول عمر تلويزيون هستيد و نميدانيد تلويزيون پلاسما بخريد يا تلويزيون ال سي دي ،ادامه مطلب که درباره مقايسه عمر تلويزيون LCD و پلاسما ست را بخوانيد
در مقالات پيشين در مورد تلويزيون ها مخصوصاً تلويزيون هاي LCD صحبت کرده ايم. در اين مقاله قصد داريم عمر پنل اين دو تلويزيون را با يکديگر مقايسه کنيم و ببينيم کدام يک دوام بيشتري دارد.
پنل تلويزيون هاي پلاسما از سايز 42 تا 65 اينچ توليد مي شوند و مصرف برق بيشتري نسبت به تلويزيون هاي LCD دارند. البته مصرف برق تلويزيون هاي جديد پلاسما نسبت به مدل هاي قبل کمتر شده است. عمق رنگ مشکي در تلويزيون پلاسما Plasma بيشتر از تلويزيون LCD  و اغلب LED هاست. روشنايي تلويزيون هاي LCD و LED نسبت به تلويزيون هاي پلاسما بيشتر است و بسياري از کاربران، رنگ هاي تلويزيون هاي LED را بيشتر مي پسندند.تعمیر تلویزیون ال سی دی در منزل .
با وجود تمامي ويژگي هاي مثبت و منفي Plasma ها، تلويزيون هاي LCD و LED به دليل طراحي زيباتري که دارند، معمول تر بوده و از محبوبيت بيشتري برخورداند.
عده اي معتقدند که عمر پنل  تلويزيون هاي پلاسما کوتاه است و خريد آنها مقرون به صرفه نيست. آيا اين نظريه صحيح است و واقعاً عمر پنل تلويزيون هاي Plasma از تلويزيون هاي LCD کمتر است؟
بيان اين مسئله که تلويزيون پلاسما يا تلويزيون LCD/LED چند سال عمر مي کنند صحيح نيست. در واقع روشنايي يا Brightness تلويزيون ها پس از کارکرد زياد، کاهش مي يابد. بنابراين عمر تلويزيون پس از مدت اعلام شده، به پايان نمي رسد بلکه روشنايي تصوير آن کاهش مي يابد. از اين پس منظور از عمر تلويزيون، مدت زماني است که پس از آن روشنايي تصوير به نصف ميزان اوليه مي رسد. .
شرکت هاي توليد کننده اين نوع تلويزيون ها عمر آنها را بيشتر از حد معمول اعلام مي کنند. ولي در واقعيت عمر اين تلويزيون ها با هم متفاوت است.
عمر تلويزيون هاي LCD با توجه به کيفيت پنل آنها بين 30,000 تا 60,000 ساعت است. يعني اگر روزانه 6 ساعت از اين تلويزيون ها استفاده کنيد، پس از 28 سال، روشنايي تصوير تلويزيون شما، نصف روشنايي اوليه خواهد بود.
اين در حالي است که روشنايي تصوير تلويزيون هاي پلاسما پس از 20,000 تا 30,000 ساعت به نصف روشنايي اوليه مي رسد. يعني اگر به طور متوسط 6 ساعت از تلويزيون خود استفاده کنيد پس از 14 سال روشنايي تلويزبون شما به نصف ميزان اوليه مي رسد. البته توجه کنيد که عمر تلويزيون هاي پلاسماي جديد کمي بيشتر شده است. به طوريکه پاناسونيک ادعا مي کند، تلويزيون هاي پلاسماي اين برند، 100,000 ساعت عمر مي کند. .

کدام تکنولوژي عمر بيشتري دارد؟
همه تلويزيون‌ها روشنايي خود را به مرور از دست مي‌دهند. اين يک حقيقت است، اما اينکه چه مدت زمان طول مي‌کشد تا اين روشنايي کم شود براي ما اهميت بسياري دارد. در بين تلويزيون‌هاي سه بعدي LED، LCD و پلاسماهاي جديد شنيده مي‌شود که پلاسماهاي جديد عمر مفيد بيشتري نسبت به LCD و LEDها دارند.البته نمي‌توان گفت عمر دقيق هر مدل چه ميزان است؛ اما پلاسماها حدود 30 تا 60 هزار ساعت عمر مي‌کنند. توجه کنيد که عمر تلويزيون‌هاي پلاسماي جديد کمي بيشتر شده است. به طوري که پاناسونيک ادعا مي‌کند، تلويزيون‌هاي پلاسماي اين برند، 100,000 ساعت عمر مي‌کنند.
در مورد طول عمر LEDها نيز اطلاعات زيادي در دست نيست، اما فرض بر اين است که LEDهاي سفيد به کار رفته در تلويزيون‌ها نيز پس از گذشت مدتي مشابه LCDها؛ يعني حدودا 30 تا 60 هزار ساعت، روشنايي خود را به ميزان 50 درصد از دست مي‌دهند. عمر مفيد تلويزيون‌هاي سه بعدي LED هم که به OLEDهاي جديد مجهزند بيشتر است و در حدود 100 هزار ساعت تخمين زده شده است. اين در حالي است که شرکت‌هاي عرضه‌کننده عمر مفيد تلويزيون‌هاي LED سه بعدي را حدود 150 هزار ساعت اعلام مي‌کنند.
با اين تفاسير و با يک حساب سرانگشتي متوجه مي‌شويد که اگر روزانه پنج ساعت تلويزيون تماشا کنيد، تلويزيون‌هاي پلاسماي جديد و ال‌اي‌دي‌هاي جديد شما پس از 54 سال نيمي از روشنايي خود را از دست مي‌دهند. در حالي که LCD و LEDها در بدترين حالت پس از 16 سال (و در بهترين حالت 30 سال) بازنشسته مي‌‌شوند.تعمیر تلویزیون های ال سی دی و  .

Plasma يا LCD: کداميک بهتر است؟
 آيا هنوز تلويزيون‌هاي Plasma رنگ مشکي را بهتر نمايش مي دهند؟ آيا هنوز تلويزيون‌هاي LCD مشکل تيره و تاري تصوير (Motion Blur) را دارند؟ کداميک بهتر است LCD و يا Plasma؟ خواندن اين مقاله را ادامه دهيد تا از شرايط جديد رقابت، با پيشرفت تکنولوژي در تلويزيون‌هاي Plasma و LCD مطلع شويد، جنگ Refresh Rate تاجنگ و رقابت بين Plasma و LCD در تلويزيون‌هاي HDTV شبيه جنگ هاي کلاسيک بين شرکت هاي بزرگي همچون Apple در مقابل Microsoft و يا Nintendo در مقابل Sega است. هرجا بحث و تبادل نظر در مورد تلويزيون‌هاي HDTV به ميان مي آيد بدون شک صحبت Plasma يا LCD  نيز مطرح مي شود و طرفدارن هر کدام در مورد فناوري مورد علاقه خود بحث مي کنند. در اکثر موارد موضوعات مورد بحث نيز در مورد Refresh Rate و عمق رنگ سياه است. قبل از انتخاب و خريد تلويزيون مورد علاقه خود اطلاعات خود را با خواندن اين مقاله به روز کنيد.
 

مشکل Burn-In در Plasma
اولين تلويزيون‌هاي Plasma مشکلي به نام Burn-In داشتند و زماني که تلويزيون براي مدت طولاني فقط يک تصوير را نمايش مي داد، کيفيت تصوير تغيير مي کرد و روشنايي خود را از دست مي داد دليل آن نيز تغيير خاصيت فسفر در اثر گرما است که موجب از دست دادن روشنايي و ايجاد سايه در تصوير مي شد.
اگر مي خواهيد حقيقت را بدانيد هنوز Burn-In در تلويزيون‌هاي مدرن Plasma امروزي نيز وجود دارد اما بندرت اتفاق مي افتد چون Plasmaهاي امروزي مصرف بسيار کمتري نسبت به مدل هاي قديمي دارند و در نتيجه گرماي کمتري نيز ايجاد مي کند و اين موضع باعث مي شود که فسفرها در امان باشند، حتي در تلويزيون ها نمايشي فروشگاهي که معمولا مجموعه اي از تصاوير را بصورت تکراري و در تمام طول روز به نمايش مي گذارند مشکل Burn-In بندرت اتفاق مي افتد.تعمیر تلویزیون پلاسما سونی در منزل و محل شما .
در نهايت هم توصيه مي شود زماني که از تلويزيون پلاسماي خود استفاده نمي کنيد آن را خاموش کنيد و مي بايست بدانيد که گارانتي  تلويزيون‌هاي Plasma مشکل Burn-in را پشتيباني نمي کنند.
نتيجه گيري: مشکل Burn-In در تلويزيون‌هاي Plasmaي امروزي اصلا به اندازه مدل هاي قديمي نيست، پلاسماي خود را زماني که نيازي به آن نداريد خاموش کنيد و به مشکل بر نخواهيد خورد و يا مي توانيد يک تلويزيون LCD بخريد و هيج وقت نگران بروز اين مشکل نباشيد.تعمیر تلویزیون پلاسما در منزل .

تعميرات تخصصي تلويزيون پلاسما سامسونگ و ال جي در منزل .تعمير تلويزيون پلاسما سوني،صنام،ال جي،شارپ،دوو،سامسونگ،سه بعدي با ضمانت در محل شما.

09146556540 آقای مهندس اروجلو
آدرس دفتر فروش و تعمیرات : تبریز – چهارراه منصور/ برج ابریشم/ سیما تبریز

برچسب ها:

نظری یافت نشد!

ارسال نظر

18344

محدودیت کاراکتر 400




پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×

پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×