وبلاگ

مدیریت وبلاگ

تصویر تلویزیون جی پلاس شطرنجی است/ برای راه حل آن با سیما تعمیر همراه باشید

توسط:
ایجاد:
۰۱ تیر ۱۴۰۱

کیفیت تصویر تلویزیون GPlus پایین است.

لطفا نکات زیر را بررسی نمایید:

برای انجام تنظیمات و تا حدی رفع این مشکل لازم است حالت تصویر در منوی تصویر را بر روی گزینه‌ی درخشان قرار دهید.

وضوح را کمی پایین‌تر انتخاب کنید.

دمای رنگ و گزینه‌ی رنگ را به دلخواه تنظیم شود.

معمولا مشتریانی که تلویزیون‌های جدید خریداری می‌کنند و قبل از خرید تصاویر پخش شده داخل فروشگاه‌ها را دیده اند، بعد از خرید تلویزیون انتظار دارند تصویری دقیقاً مثل تصاویر فروشگاه که با فیلم‌های HD و BLUE-RAY پخش می‌شود را تماشا نمایند و چون سیگنال‌هایی که از فرستنده‌ی ایران (صدا و سیما) ارسال می‌شود و یا اکثر تصاویر ماهواره‌ای و دیسک‌های کپی با وضوح پایین می‌باشند، نمی‌توانند تصویر را به صورت با کیفیت مشاهده کنند و باید سیگنال با وضوح HD و FULL HD همانند فروشگاه‌ها به تلویزیون منتقل شود تا تصاویر با کیفیت مطلوب پخش شود.

روی تصویر تلویزیون جی پلاس خط افتاده است.

خطوط افقی روی تلویزیون جی پلاس دیده می‌شود.

خط عمودی روی صفحه نمایش تلویزیون جی پلاس افتاده است.

خطوط پهن افقی یا عمودی روی تلویزیون جی پلاس ایجاد شده است.

خطوط نازک افقی یا عمودی روی تلویزیون جی پلاس مشاهده می‌شود.

در صورتی که روی تصویر تلویزیون جی پلاس خطوط و یا خط افقی یا عمودی مشاهده می‌کنید، موارد زیر را بررسی نمایید:

آیا این مشکل را در ورودی‌های دیگر نیز مشاهده می‌کنید؟ اگر این مشکل بر روی ورودی‌های دیگر نیز وجود دارد، نیاز است تلویزیون جی پلاس از سوی تکنسین ماهر و مجرب بررسی شود.

چنانچه مشکل بر روی ورودی‌های دیگر مشاهده نشود، ایراد می‌تواند از ورودی مورد نظر باشد، اگر تصویر ورودی آنتن یا ماهواره دچار مشکل شده است، قدرت و کیفیت سیگنال را چک کنید و اگر دستگاه جانبی است، کابل و پورت دستگاه را بررسی نمایید.

در صورت نیاز به بازدید و تعمیر تلویزیون GPlus برای رفع این ایراد، لطفا از کارشناسان ماهر سیما تعمیر کمک بگیرید.

ابعاد تصویر تلویزیون جی پلاس مشکل دارد.

تصویر تلویزیون GPlus از کادر خارج شده است.

تصویر تلویزیون جی پلاس کوچک شده است.

در صورت مشاهده‌ی ایراد تغییر اندازه‌ی صفحه‌ی تلویزیون جی پلاس، لطفا نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

ابتدا از قسمت تنظیمات تصویر تلویزیون جی پلاس، ابعاد تصویر را بر روی حالت 16:9 قرار دهید، در صورتی که ایراد رفع نشد، باقی گزینه‌ها را هم بررسی کنید.

در تلویزیون‌های سری دوم جی پلاس، از قسمت منوی گزینه یا قسمت تصویر، (در تلویزیون‌های هوشمند قسمت منو سپس گزینه و در مدل‌های غیرهوشمند وارد منوی تصویر شوید.) گزینه‌ی over scan  را تغییر وضعیت دهید.

بهتر است تصویر یک ورودی دیگر را هم بررسی کنید؛ در صورتی که در یک ورودی خاص مشکل وجود دارد، دقت کنید ‌دستگاه‌های جانبی نیز اغلب چنین تنظیماتی برای اندازه‌ی تصویر دارند، که لازم است در این صورت تنظیمات نسبت ابعاد دستگاه جانبی را هم بررسی کنید.

هنگام اتصال کنسول بازی به تلویزیون جی پلاس،تصویر پخش نمی‌شود.

تلویزیون تصویر PS4 را پخش نمی‌کند.

این مشکل به دلیل عدم همخوانی دو دستگاه می‌باشد. لطفا برای رفع مشکل مراحل زیر را انجام دهید:

دکمه‌‌ی power کنسول بازی را نگه دارید.

سپس در منویی که ظاهر می‌شود گزینه‌ی HDCP Mode  را انتخاب کرده و سپس بر روی حالت 1.4 قرار دهید.

چنانچه تصویر k4 است، لازم است کابل HDMI  از نوع 2A  به بالا باشد.

روی صفحه و گوشه‌ی تصویر تلویزیون جی پلاس تبلیغات نمایش داده می شود.

چگونه حالت نمایشگاهی تلویزیون GPlus را تغییر دهیم؟

این تنظمات در مدل‌های تلویزیون جی پلاس در قسمت‌های متفاوتی قرار دارد. در برخی مدل‌ها در قسمت تنظیمات است، در تعدادی از مدل‌ها در منوی «سیستم»، و در برخی مدل‌ها با انتخاب کلید Menu امکان دسترسی به آن وجود دارد. در منوی مربوط لازم است حالت نمایش خانگی را انتخاب کنید.

چرا منوی تلویزیون جی پلاس پس از چند ثانیه محو می‌شود؟

منوی تلویزیون‌های جی پلاس به دلیل برخی تنظیمات ممکن است پس از چند ثانیه محو شود. در صورتی که می‌خواهید این تنظیمات را تغییر دهید، از مسیر زیر وارد شوید:

در برخی مدل‌ها لازم است از منوی زمان، تنظیمات تایمر و یا زمان OSD را تغییر دهید.

در تعدادی مدل‌ها نیز لازم است از منوی سیستم و یا زمان، گزینه‌ی زمان پایان OSD  را تنظیم نمایید.

در صورتی که این گزینه را بر روی حالت خاموش قرار دهید، در صورت باز کردن منو، تا مدتی که تصویر بر روی حالت Screen saver نرود، منو محو نخواهد شد.

ایرادات صدای تلویزیون‌های جی پلاس

گاهی ممکن است تلویزیون جی پلاس شما دچار یکی از مشکلات زیر شود و از نظر صدا مشکل پیدا کند؛ لطفا ایراد صدای تلویزیون GPlus خود را از گزینه‌های زیر بررسی کنید:

تلویزیون جی پلاس صدا ندارد.

لطفا بررسی نمایید تلویزیون در ورودی‌های دیگر همانند USB یا ورودی‌های دیگر غیر از آنتن صدا دارد یا خیر؟

خروجی صدای تلویزیون را در منوی صدا بر روی حالت بلندگوی تلویزیون قرار دهید.

توجه داشته باشید صدا Mute نباشد.

در صورتی که میزان صدا کاهش یافته است، گزینه‌ی صدا را بر روی حالت استاندارد قرار دهید.

چنانچه این موارد را بررسی کرده اید و دستگاه همچنان مشکل دارد، تلویزیون را برای بازدید و تعمیر تلویزیون جی پلاس به کارشناس سیما تعمیر تحویل دهید.

جهت تعمیر تلویزیون هوشمند خود انواع برند های سامسونگ، ال جی، سونی، پاناسونیک ، تی سی ال و غیره با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:
تعمیرگاه مرکزی آماده ارائه خدمات به شما می باشد
شماره تماس : 09146556540
تلفن دفتر: 04135595771
همچنین میتوانید از طریق واتساپ و تلگرام با ما در ارتباط باشید.
آدرس: چهارراه منصور، برج ابریشم، روبروی بانک توسعه تعاون، تعمیر و فروش تلویزیون سیما تبریز

برچسب ها:



پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×

پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×