وبلاگ

مدیریت وبلاگ

ویژگی های یک تلویزیون خوب

توسط:
پسندیدم:
نپسندیدم:
ایجاد:
۲۵ خرداد ۱۳۹۹

اندازه نمایشگر:

معمولا در هنگام خرید یک تلویزیون، اولین نکته‌ای که مشتریان به آن توجه می‌کنند سایز دستگاه است. البته این مورد کاملا سلیقه‌ای بوده و بسته به نوع دکوراسیون منزل، تعداد اعضای خانواده و فاکتورهای دیگر تغییر می‌کند. اما تجربه نشان داده که امروزه بیشتر خانواده‌ها، تلویزیون هایی با ابعادی بین ۵۵ تا ۶۵ اینچ را خریداری می‌کنند.

تلویزیون‌های ۴K یا HD؟

رزولوشن به معنی تعداد پیکسل‌هایی است که تصویر را روی صفحه نمایش می‌سازند. هرچه رزولوشن بیشتر باشد، تصویر شارپ‌تر بوده و جزئیات آن بیشتر خواهد بود. پس رزولوشن بالاتر همیشه بهتر کیفیت بهتری به‌همراه خواهد داشت.

سال‌های متوالی، رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل به عنوان استاندارد فول اچ دی در نمایشگرهای پیشرفته به‌کار گرفته می‌شد. البته رزولوشن full HD هنوز هم به عنوان معروف‌ترین رزولوشن مورد استفاده برای نمایشگرها استفاه می‌شود. اما هم اکنون رزولوشنی بالاتر با نام Ultra HD وجود دارد که تعداد پیکسل‌ها در آن ۴ برابر بیشتر از full HD و برابر با ۳۸۴۰×۲۱۶۰ پیکسل است.

HDR

HDR مخفف high dynamic range (دامنه دینامیکی بالا) و ویژگی جدیدی برای تلویزیون‌های ۴K Ultra HD  است که بر افزایش توانایی دستگاه برای ارائه رنگ‌های بیشتر، نور و کنتراست بالاتر دلالت می‌کند. HDR آپگریدی برای دستگاه‌های ۴K است و تلویزیون‌های با رزولوشن ۱۰۸۰p از آن بی‌بهره هستند. برای این ویژگی جدید، تولیدکنندگان تلویزیون، نام‌های جدیدی را برای دستگاه‌ها تعریف می‌کنند تا آن‌ها را از تلویزیون‌های۴K Ultra HD استاندارد متمایز کنند.

استاندارد اولیه برای دامنه دینامیکی بالا، HDR10 نام دارد. بسیاری از کمپانی‌ها از این مشخصه‌ی مینیموم برای HDR  پشتیبانی می‌کنند، بنابراین شما دستگاه‌های زیادی را با لیبل “HDR10” یا “Ultra HD Premium” مشاهده می‌کنید.

Dolby Vision ، ورژن سخت گیرانه‌تری از HDR است و توسط همان گروهی که کاهش نویز دالبی و صدای فراگیر را ارائه کرده بودند، طراحی و ثبت شده است. از نظر تئوری، یک دستگاه Dolby Vision باید مجموعه‌ای از معیارهای سخت‌تر نسبت به (HDR10) برای نمایش محتوای HDR را پشت سر بگذارند.

اما سردرگرمی در مورد قضیه HDR همچنان ادامه دارد. هر دستگاه فعال HDR در حال حاضر با Ultra HD Premium یا HDR10 سازگار است، در حالی که دیگر دستگاه‌ها با Dolby Vision سازگار هستند (مانند Vizio و Sony) و بعضی از دستگاه‌ها با هر دو استاندارد سازگارند (مانند LG).

در این بین سامسونگ فرمت HDR خود را با نام HDR10 Plus و Technicolor هم استاندارد خود را با نام Technicolor Advanced HDR معرفی کرده که انتظار می‌رود بتواند با Dolby Vision رقابت کند.

به‌طور کلی، وجود HDR یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تلویزیون خوب است. اما ملاک خود را برای خرید تلویزیون، فقط روی پشتیبانی از HDR قرار ندهید، چون هنوز استانداردی برای این موضوع ایجاد نشده است. اما اگر به دنبال بهترین تلویزیون هستید، دستگاهی HDR که با Dolby Vision سازگار است را انتخاب کنید.

نرخ به روزرسانی تصویر (Refresh Rate)

نرخ به‌روزرسانی  که با هرتز بیان می‌شود، نشان‌دهنده تعداد تغییر تصویر صفحه نمایش در یک ثانیه است. نرخ به‌روزرسانی استاندارد هم ۶۰ هرتز است، یعنی تلویزیون می‌تواند در هر ثانیه ۶۰ فریم پشت سر هم را نمایش دهد. حال هرچند که ۶۰ هرتز زیاد به نظر می‌رسد، اما یک تلویزیون ۶۰ هرتز در نمایش تصاویر سریع، مثل صحنه‌های یک فیلم اکشن یا مسابقه اتومبیلرانی دچار مشکل شده و تصاویر آن کمی تار می‌شوند (مخصوصا در LCD HDTVها). بنابراین برای افزایش کیفیت، سازندگان نرخ به‌روزرسانی تصویر را به ۱۲۰ و حتی ۲۴۰ هرتز افزایش دادند.

بنابراین اگر به‌دنبال خرید یک تلویزیون هستید، دقت کنید تا نرخ به‌روزرسانی تصویر آن کمتر از ۱۲۰ هرتز نباشد. تلویزیون‌های ۶۰ هرتزی دیگر برای سال ۲۰۱۹ مناسب نیستند.

جهت مشاوره در خصوص کالا و سفارش کالا با شماره های زیر تماس فرمایید.
09146556540 آقای مهندس اروجلو

آدرس دفتر فروش: تبریز – چهارراه منصور

برچسب ها:



پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×

پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×