وبلاگ

مدیریت وبلاگ

مشکلات تلویزیون دوو

توسط:
ایجاد:
۰۷ خرداد ۱۴۰۱


تلویزیون ها دچار اختلالات بسیاری می شوند در این بخش قصد داریم شما را با برخی از این ایرادات آشنا کنیم.

خط افتادن بر روی تلویزیون دوو

وارد شدن ضربه به پنل تلویزیون، خرابی برد تیکان و خرابی فلت‌های ارتباط دهنده همه از عواملی هستند که موجب به وجود آمدن خط عمودی بر روی تصویر تلویزیون دوو می‌شوند؛ همانطور که اشاره کردیم پنل تلویزیون همان صفحه نمایش تلویزیون است که درصورت وارد شدن ضربه به آن دچار آسیب‌دیدگی می‌شود و خرابی خود را به شکل نمایش یکسری خطوط عمودی بر روی تصویر تلویزیون نشان می‌دهد؛ البته این مشکل تنها یکی از نشانه‌های وارد شدن ضربه به پنل تلویزیون است.

برد تیکان نیز رابط بین مین برد و فلت پنل تلویزیون است که داده‌های ارسالی از مین برد را پردازش کرده و جهت نمایش در نمایشگر تلویزیون به فلت پنل تلویزیون منتقل می‌کند؛ درصورت خرابی برد تیکان یا فلت پنل تلویزیون نیز خطوط عمودی بر روی تصویر تلویزیون نمایش داده می‌شوند.

تعمیرکاران حرفه‌ای نمایندگی تعمیرات تلویزیون دوو با عیب‌یابی و بررسی دقیق تلویزیون دوو می‌توانند تشخیص دهند که مشکل نمایش خطوط عمودی بر روی تصویر تلویزیون به معنای خرابی پنل تلویزیون است یا برد تیکان یا فلت‌های ارتباط دهنده؛ به گونه‌ای که اگر خط ایجاد شده بر روی تصویر تلویزیون از بالاترین نقطه نمایشگر تا پایین‌ترین نقطه نمایشگر امتداد پیدا کرده باشد مشکل از خرابی برد تیکان یا فلت‌های ارتباط دهنده است؛ اما درصورتی که خط از اواسط نمایشگر شروع شده باشد و تا انتهای نمایشگر رفته باشد به این معنی است که پنل تلویزیون خراب شده است و به تعویض نیاز دارد چراکه در این حالت نمی‌توان پنل تلویزیون را تعمیر کرد.

سیاه شدن تصویر تلویزیون دوو

آیا تصویر تلویزیون دوو سیاه شده است؟ یکی از مشکلات رایج در تلویزیون‌های دوو، سیاه شدن تصویر است از این‌رو اگر با این مشکل در تلویزیون دوو مواجه شده‌اید، خیلی نگران نباشید چراکه شما اولین نفری نیستید که با این مشکل در تلویزیون دوو روبه‌رو شده‌اید. سیاه شدن تصویر تلویزیون دوو همانطور که اشاره کردیم می‌تواند از سوختن بک لایت تلویزیون باشد اما این مشکل می‌تواند دلایل دیگری هم مانند پیکسل سوختگی و خرابی پنل تلویزیون داشته باشد.

نمایشگر تلویزیون از هزاران پیکسل تشکیل شده است که هر پیکسل به کمک یک ترانزیستور روشن می‌شود از این‌رو سوختن هر کدام از ترانزیستورها موجب خاموش شدن پیکسل‌ها می‌شود البته این مشکل بیشتر به صورت چندین نقطه تاریک در صفحه نمایش تلویزیون خودش را نشان می‌دهد.

منظور از پنل تلویزیون نیز همان صفحه نمایش تلویزیون است که هفتاد درصد از ارزش تلویزیون را به خود اختصاص داده است؛ متاسفانه اکثر اوقات امکان تعمیر پنل تلویزیون وجود ندارد به ویژه اگر مشکل سیاه شدن تصویر تلویزیون به دلیل خرابی پنل آن باشد که در این صورت باید پنل تلویزیون تعویض گردد؛ البته از آن جایی که پنل تلویزیون گران‌ترین قطعه تلویزیون است بعضی از تعمیرکاران تلویزیون به کاربران پیشنهاد می‌کنند به جای هزینه کردن برای تعویض پنل تلویزیون یک تلویزیون جدید بخرند.

بهم ریختگی تصویر در تلویزیون دوو

چرا تصویر تلویزیون دوو بهم ریخته است؟ مشکل بهم ریختگی تصویر در تلویزیون دوو ریشه در خرابی فلت پنل COF تلویزیون دارد؛ درواقع پروسه نمایش تصویر در تلویزیون به صورت کلی به این شکل است که ابتدا مین برد که وظیفه تقسیم کارها بین تمامی اجزاء و قطعات تلویزیون را برعهده دارد مانند مدیر یک شرکت، داده‌ها را به بردی به نام برد تیکان که رابط بین مین برد و فلت پنل COF است ارسال می‌کند؛ برد تیکان نیز پس از پردازش داده‌ها آن‌ها را به فلت پنل COF که مخفف Chip On Film است و وظیفه نمایش تصاویر بر روی پنل تلویزیون را دارد ارسال می‌کند.

نحوه نمایش تصویر توسط فلت پنل COF بر روی پنل به این شکل است که این فلت نمایشگر تلویزیون را به دو قسمت کلی و هر یک از این دو قسمت را به سه قسمت تقسیم می‌کند؛ در کل نمایشگر تلویزیون را به 6 ستون تقسیم کرده و داده‌ها و تصاویر هر یک از این ستون‌ها را تامین می‌کند؛ از این‌رو در صورتی که مشکلی برای فلت پنل COF به وجود می‌‌آید داده‌های این ستون‌ها از مدیریت فلت پنل COF خارج شده و دچار بهم ریختگی می‌شوند به همین دلیل تصاویری که در نمایشگر تلویزیون نمایش داده می‌شوند دچار بهم ریختگی می‌شوند.

سوختن بک لایت تلویزیون دوو

چرا تلویزیون دوو صدا دارد اما تصویر ندارد؟ اگر شما هم از کاربران تلویزیون دوو هستید و با چنین مشکلی در این دستگاه روبه‌رو شده‌اید، لازم است بدانید که بک لایت تلویزیون شما سوخته است و باید تعویض گردد اما بک لایت چیست و چه نقشی در تلویزیون دارد؟ برای اینکه بتوانیم تصاویر را در صفحه نمایش تلویزیون مشاهده کنیم به یک نور پس‌زمینه در این دستگاه نیاز داریم که این نور پس‌زمینه در تلویزیون‌های ال سی دی با استفاده لامپ‌های فلورسنت و در تلویزیون‌های ال ای دی با استفاده از لامپ‌های ال ای دی فراهم می‌شود؛

منتهی به صفحه‌‌ای که لامپ‌های فلورسنت در تلویزیون‌ ال سی دی و لامپ‌های ال ای دی در تلویزیون‌ ال ای دی بر روی آن قرار می‌گیرند، بک لایت تلویزیون می‌گویند. از مهم‌ترین دلایلی که موجب خرابی یا سوختن بک لایت تلویزیون می‌شود، می‌توان به پایین بودن کیفیت قطعات مصرفی در تلویزیون، استفاده از حداکثر میزان نور بک لایت در تنظیمات تلویزیون و استفاده طولانی مدت از تلویزیون اشاره کرد؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که در بخش تنظیمات تلویزیون نور بک لایت را تنظیم کنید و پس از 2 الی 3 ساعت استفاده از تلویزیون آن را به مدت 15 دقیقه خاموش کنید تا بک لایت آن کمی خنک شود.



جهت تعمیر تلویزیون هوشمند خود انواع برند های سامسونگ، ال جی، سونی، پاناسونیک ، تی سی ال و غیره با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:
تعمیرگاه مرکزی آماده ارائه خدمات به شما می باشد
شماره تماس : 09146556540
تلفن دفتر: 04135595771
همچنین میتوانید از طریق واتساپ و تلگرام با ما در ارتباط باشید.
آدرس: چهارراه منصور، برج ابریشم، روبروی بانک توسعه تعاون، تعمیر و فروش تلویزیون سیما تبریز


برچسب ها:



پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×

پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×